25.10. 2018
Ola Buszmak – 21 letnia studentka z Poznania oraz Césary González Cruz z Meksyku wystartowali w 10. edycji eneloop ambassadors’ tour. W trakcie tej ekologicznej sztafety przemierzyli 560 km na rowerach z Kolonii do Monachium. Celem sztafety było budowanie świadomości środowiskowej i wsparcie ochrony zagrożonych gatunków flory i fauny. Polubienia na fanpage wyprawy www.facebook.com/eneloopambassadorstour zostały zamienione na odpowiednią kwotę (1 like=1 euro) dla organizacji Aktionsgemeinschaft Artenschutz (AGA) e.V. (Kampania na Rzecz Zagrożonych Gatunków), która zebrane środki przekaże na ochronę gepardów.
eneloop ambassadors’ tour wystartował 22 czerwca z Gdańska i zakończył się 14 września we Włoszech. Trasa sztafety przechodziła przez dwanaście krajów europejskich, liczyła ponad 6 tysięcy km. Uczestnicy pokonywali trasę wybierając ekologiczny środek transportu: na piechotę, rowerem czy autostopem. Aby zakwalifikować się do wielkiego finału, każda z drużyna musiała ograniczyć wpływ wyprawy na środowisko, zrealizować 3 zadania i każdego dnia wyprawy promować wyprawę na Facebooku. Zwycięska drużyna otrzymała voucher o wysokości 2500 Euro na dodatkową wyprawę.
eneloop to ekologiczna marka baterii Panasonic Energy Europe. Baterie eneloop ładuje są za pomocą energii słonecznej i można je ponownie naładować średnio 2100 razy. Dzięki wyższemu napięciu elektrycznemu baterie te mają bardziej długotrwały efekt niż baterie tradycyjne. Ich odporność na wysokie temperatury sprawia, że są doskonałym wyborem dla fotografów i podróżników.
Omega Communication odpowiedzialna była za działania media relations związane z tym wydarzeniem, poprzez inicjowanie wywiadów radiowych i telewizyjnych z Olą Buszmak oraz aranżowanie publikacji online oraz w prasie lokalnej. Projekt prowadzony był w partnerstwie z ARK Communication.