15 lat YTONG w Polsce
– innowacje i energooszczędność
Rezultaty dla marki Ytong
Dobrze zaplanowany i konsekwentnie zrealizowany program PR na 15.-lecie marki Ytong przyniósł konkretne rezultaty:
- Wzmocnienie powiązania marki Ytong z energooszczędnością i innowacyjnością
- Wysoki zasięg w mediach dzięki wartościowym merytorycznie materiałom
- Wzmocnienie relacji i zaangażowania wśród najbliższych grup docelowych, w tym ekspertów i pracowników (działania w Ostrołęce)
- Rozłożenie działań w czasie dało możliwość długofalowej obecności w mediach
Rola Omega Communication
Omega Communication była odpowiedzialna za koncepcję całej kampanii i kompleksową realizację wszystkich inicjatyw, włączając relacje z mediami i organizację wydarzeń.
YTONG
15 lat YTONG w Polsce
– innowacje i energooszczędność
Marzec-październik 2010
Jubileusze nie są tematem łatwym z punktu widzenia komunikacji. Narzuca się schematyczne podejście i chęć opowiedzenia o wszystkich osiągnięciach. Tym razem było inaczej. Marka Ytong, mimo 15 lat na polskim rynku i ogromu doświadczeń i profesjonalizmu, jest marką młodą i dynamiczną. I takie też miało być 15-lecie – podkreślające innowacje, energooszczędność materiałów i gotowość na przyszłe wyzwania i wymagania klientów.


Zaczynamy lokalnie, czyli Dzień Otwarty
w fabryce YTONG w Ostrołęce
10 kwietnia 2010
Z okazji 15.-lecia Ytong otworzył drzwi swojej fabryki dla wszystkich, którzy chcieli sprawdzić na własne oczy jak produkowane są innowacyjne i energooszczędne bloczki. Dużym zainteresowaniem cieszyły się również prezentacje poświęcone zagadnieniom związanym z budową domu oraz indywidualne porady ekspertów. Dzień Otwarty zapowiadany był w lokalnych mediach, ważną rolę w komunikacji wydarzenia spełnili również pracownicy fabryki.
Wybiegamy w przyszłość
- badanie „YTONG: Dom 2020”
10 kwietnia 2010
Takie podejście wspierał raport „Ytong: Dom 2020”, odpowiadający na pytania: jaki jest wymarzony dom dla młodych, co będzie najważniejsze przy budowie domu w 2020 roku? Respondenci – studenci kierunków budowlanych, przyszli właściciele domów i mieszkań, a także przyszli liderzy opinii – uznali, że wiodącym trendem będzie budownictwo energooszczędne, a najbardziej przyszłościowe są materiały o dobrych parametrach cieplnych oraz rozwiązania przyjazne środowisku.


Debata podczas konferencji prasowej
20 kwietnia 2010
Wyniki raportu stały się podstawą debaty ekspertów podczas spotkania prasowego 20 kwietnia w warszawskim hotelu Hilton. Zaproszenie do mediów miało formę trzykrotnego teasera: YTONG 1995, YTONG 2000, YTONG 2005 – każdorazowo zostały wyróżnione najciekawsze wydarzenia dotyczące YTONG oraz rynku budowlanego z danego okresu. Konferencja była również okazją do podsumowania głównych wydarzeń – zarówno z życia firmy, jak i z rynku budowlanego w Polsce. W spotkaniu wzięły udział media rynku budowlanego, komunikacja została rozszerzona poprzez dostarczenie materiału prasowego szerokiej grupie dziennikarzy oraz liczne kontakty indywidualne w kolejnych miesiącach.
Wieczorna gala w Teatrze Roma
20 kwietnia 2010
Tego samego dnia przedstawiciele firmy podziękowali swoim klientom, firmom współpracującym i wszystkim osobom szczególnie związanym z marką Ytong podczas uroczystej gali w Teatrze Roma. Atrakcją wieczoru był spektakl „Upiór w Operze”. Pojawił się również urodzinowy tort w kształcie bloczka Ytong.


Energetyczny Konkurs Wiedzy
Październik 2010
Ytong to marka, która od początku edukuje inwestorów. Szereg podejmowanych działań pomaga budować lepiej i bardziej energooszczędnie. W nurt edukacyjny wpisywał się Energetyczny Konkurs Wiedzy ogłoszony w internecie. Pytania dotyczyły zarówno ogólnej wiedzy o budowaniu i właściwościach materiałów budowlanych, jak i historii marki czy ważnych wydarzeń związanych z działalnością firmy oraz właściwości bloczków. Do wygrania – zestaw gadżetów Ytong.